بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد موضوع این مطلب برای پزشکانی است که قصد انتخاب دستگاه لیزر را دارند.

آیا بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد را می شناسید ؟  

چیزی که امروزه بیش از گذشته به چشم می خورد این است که افراد زیادی به دنبال کلینیک های زیبایی یا روشهایی هستند که بتوانند موهای زائد بدن خود را از بین ببرند.

به همین دلیل روز به روز با روشهای مختلفی مواجه هستیم که برای این منظور وارد بازار می شوند و با توجه به هدفهای مختلفی که مشتریان دارند می توانند به آنها در این زمینه کمک کنند. از کرمها و محلولهای خانگی و صنعتی گرفته تا انواع دستگاه های الکترونیکی همچون موبرهای برقری تا دستگاه های لیزر که در سالهای اخیر به شدت پر طرفدار شده است.

از میان روشهای مختلفی که نام برده شد افراد ترجیح می دهند از دستگاه های لیزر استفاده کنند. علت این ترجیح این است که کارآیی آن برای بسیاری از افراد ثابت شده است و همچنین بنا به گزارشها برگشت موهای زائد در این روش بسیار پائین است.

به دلیل رضایتی که اکثر افراد از روش لیزر داشته اند امروزه طرفداران و مشتریان زیادی برای این روش وجود دارد.

تنها سوالی که در ذهن بسیاری از طرفداران این روش یا افرادی که قصد استفاده از این روش را دارند این است که برای از بین بردن موهای زائد توسط لیزر دستگاه های مختلفی وجود دارد که در اکثر اوقات آنها تفاوت میان این دستگاه ها را نمی دانند و نمی توانند تصمیم بگیرند که از کدامیک از آنها استفاده نمایند.

به دلیل اهمیت این موضوع قصد داریم در این مقاله به معرفی دستگاه های مختلف لیزر بپردازیم تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید که از کدام یک از این دستگاه ها استفاده کنید و بدانید که کدامیک از این دستگاه ها برای پوست شما مناسب تر است.

همانطور که میدانید لیزر موهای زائد یکی از بهترین متد، برای از بین بردن موهای می باشد و امروزه حیطه دستگاه هایی که کار لیزر را انجام می دهند افزایش یافته است.

سوالی که همیشه افراد را در این خصوص نگران کرده است این بوده که کدام دستگاه بهتر است و اصلا انواع مختلف دستگاه های لیزر مو کدام اند؟

بهتر است بدانید که هر دستگاه برای خود محاسن و معایبی دارد و در هر فرد با توجه به نوع و رنگ پوستی که دارد، متفاوت است پس با ما همراه باشید تا برایتان توضیحاتی در خصوص هریک از دستگاه های لیزر موهای زائد بدهیم تا با بهترین نوع آن آشنا شوید.

در آخر هم به کارهایی که باید قبل از انجام لیزر و کارهایی که باید بعد از لیزر تا 24 ساعت انجام ندهید، نکاتی را بیان کرده ایم.

هم اکنون در ایران دستگاه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به پر کاربردترین آنها می پردازیم.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

تفاوت فناوری که در لیزر وجود دارد با دستگاه لیزر در چیست؟

فناوری که در لیزر هست با دستگاه متفاوت است به این شکل که فناوری لیزر شامل ویژگی است به صورت پرتوی هایی که در نور وجود دارد.

 به طور مثال فناوری دستگاه الکساندریت با طول موج عددی حدود ۷۵۵ نانومتر می باشد، در نتیجه می توان گفت دستگاه الکساندریت می تواند از فناوری الکساندریت بهره مند شود. پس ویژگی لیزر را آنچه می تواند تعیین کند، فناوری آن است.

در واقع اثر گذاری لیزر تنها مختص فناوری آن نیست و عوامل دیگری از جمله محدودیتی که لیزر در شلیک کردن دارد و همچنین فاصله بین هر شات با دیگری هم موثر است.

از دیگر عوامل تاثیر گذار می توانیم به سیستمی که برای خنک شدن دستگاه و ضخامت پرتو لیزر دارد اشاره کنیم.به طور مثال اگر دستگاهی بین شات هایش وقفه های کمی وجود داشته باشد ، خطر سوختگی را افزایش می دهد.

یا به طور مثال اگر دستگاهی مجهز به سیستم خنک سازی باشد ، برای جلوگیری از آسیب دیدگی پوستی باید در موقعی که تابش انجام می گیرد پوست هم خنک شود. در واقع می توان گفت سیستم خنک سازی در پیشگیری از خطرات عوارض لیزر بسیار اهمیت دارد.

یک) بهترین دستگاه لیزر موهای زائد الکساندریت

پیامهای تبلیغاتی زیادی به دست شما می رسد که همگی پیشنهاد می کنند از دستگاه الکساندریت با قیمت مناسب برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنید. نام این دستگاه برای بسیاری از شما آشناست.

واقعیت این است که از میان انواع دستگاه های لیزری که وجود دارد دستگاه الکساندریت یکی از پرمصرف ترین و پر طرفدارترین آنها در ایران است. اما اشتباهی که بسیاری از افراد مرتکب می شوند این است که هنگام مراجعه به کلینیک های زیبایی تصمیم می گیرند دستگاه لیزر را با دقت چک کنند تا متوجه شوند که آیا نام دستگاه استفاده شده واقعا الکساندریت است یا نه ؟

زیرا تصور آنها این است که نام دستگاه الکساندریت است. لازم است یادآور شویم که الکساندریت نام فناوری این دستگاه است و ارتباطی به نام برند یا نام دستگاه ندارد. لیزر الکساندریت را می توان در برندهای مختلف پیدا کرد ، زیرا الکساندریت نام امواج لیزری است که استفاده می شود.

این دستگاه معمولاً طول موج 755 نانومتر دارد. با توجه به اینکه هر کدام از طول موج ها برای پوستهای خاصی مناسب هستند ؛ طول موج 755 برای پوستهای روشن و سفید مناسب تر است.

بنابراین اگر پوستی سفید و روشن دارید یا موهای شما به نسبت نازک تر است این دستگاه برای شما مناسب تر از سایر دستگاه ها است. در مقابل اگر پوستی تیره دارید یا موهای بدن شما ضخیم است نمی توانید از این دستگاه نتیجه مطلوبی بگیرید و بهتر است به سراغ دستگاه های دیگر که در ادامه ذکر خواهیم کرد بروید.

تجربه نشان داده است افرادی که دارای پوست تیره هستند اگر از این دستگاه استفاده کنند معمولاً پوست آنها  دچار سوختگی می شود زیرا دستگاه ملانین موجود در پوست آنها را نیز می سوزاند.

اگر رنگ قسمتهای مختلف بدن شما متفاوت است پیشنهاد می کنیم برای قسمتهایی که پوستتان روشن تر است از این دستگاه استفاده کنید و برای سایر قسمتها از دستگاه مناسب دیگر استفاده کنید.

بهتر است دستگاه الکساندریت را از شرکتهایی که در زمینه تولید این محصول سابقه بیشتری دارند مانند شرکت تجهیزات پزشکی کندلا خریداری کنید. همچنین اگر جزء استفاده کننده ها هستید تلاش کنید به کلینیک هایی مراجعه کنید که دستگاه آنها از نوع الکساندریت ساخت شرکت کندلا است.

حتی گاهی اوقات در تبلیغ این نوع لیزر نیز برای بیان کیفیت دستگاه شان و اطمینان مشتریان به کار آنها از نام دستگاه لیزر الکساندریت کندلا استفاده می کنند تا مشتریان متوجه شوند که این دستگاه از شرکت معتبر کندلا خریداری شده است.

طول موجی برابر با 755 نانومتر دارد و پیشرفته ترین نوع لیزر برای موها می باشد. هرچه طول موج کمتر باشد در جهت استفاده برای پوست های روشن به نسبت تیره مناسب تر است. کسانی که دارای رنگ پوست تیره هستند مناسب نمی باشد به این دلیل که ملانین هم در مو هم در پوست وجود دارد و باعث سوختگی در پوست می شود.

این دستگاه از نظر اندازه بزرگتر است و همین باعث می شود برای قسمت های بزرگ تر بدن بتوان از آن استفاده کرد.این دستگاه لیزر تاثیر بهتر و عارضه کمتری دارد و در ایران بسیار پرطرفدار است به این دلیل که برای انواع پوست های 1 تا 4 مناسب می باشد.

در واقع می توان گفت اگر موها ضخیم تر و تیره تر باشند اثر گذاری لیزر زیادتر است در نتیجه این دستگاه مناسب افرادی است که دارای روشنی در پوست و ضخیمی در مو باشند. همچنین لیزر بر موهای که کرکی و سفید هستند اثر گذاری ندارد.

این نکته را باید در نظر گرفت که برای از بین بردن مو ها هیچ کدام از دستگاه ها نمی تواند به صورت همیشگی به کار آید و هدف از این کار فقط کم کردن طولانی مدت تراکم در مو است، تا جایی که فرد رضایت داشته باشد.

کارکرد دستگاه الکساندریت

از بین بردن موهای زائد

لکه های ناشی از پیری کاهش می یابد

از بین بردن تتو

درمان لک های عروقی مادرزادی

این لیزر سرعت بیشتری نسبت به دیگر لیزر ها دارد پس می تواند انتخاب بهتری برای قسمت های بزرگی با سرعت بیشتری باشد و برای از بین بردن موهایی که نازک است به نسبت دیگر لیزرها اثر گذاری بالاتری دارد.

یکی از معایب این دستگاه را می توانیم درد ناشی از آن نسبت به لیزر روبی دانست. برای همین برای پوست هایی که از مدل های یک و دو و سه هستند گزینه مناسبی است. در پوست های نوع چهار کاربرد دارد ولی به مقدار کم.

دو) بهترین دستگاه لیزر موهای زائد دایود

از دیگر دستگاه های پر مصرف که پس از الکساندریت از محبوبیت زیادی برخوردار است می توان از لیزر دایود نام برد. تفاوت این دستگاه با السکاندریت در طول موج آنهاست. طول موج دایود تقریباً 800 نانومتر است و نشان می دهد که نسبت به دستگاه السکاندریت می تواند در بخشهای عمیق تر پوست نفوذ کند.

به طور کلی ، دستگاه های مختلف لیزر از نظر طول موج با یکدیگر متفاوت هستند و همین نشان می دهد که کدام یک از آنها برای پوست شما مناسب تر است. هر چقدر طول موج لیزر بیشتر باشد به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کند و به همین دلیل افرادی که پوست آنها سبزه و تیره است بهتر می توانند از این نوع لیزرها نتیجه بگیرند ؛ همچنین خطرات کمتری برای پوست آنها دارد.

البته باز هم باید متذکر شویم که اگر پوست شما بسیار تیره است نمی توانید از این دستگاه استفاده کنید ؛ زیرا احتمال سوختگی پوست شما را افزایش می دهد.

اما اگر پوستی دارید که نسبتاً تیره است این دستگاه مناسب ترین و بهترین دستگاه برای شما به حساب می آید و نسبت به دستگاه الکساندریت از کارآیی بهتری برای شما برخوردار است.

افرادی که این موارد را رعایت نموده و از این دستگاه استفاده کرده اند رضایت بالایی داشته اند و اظهار کرده اند که تا 2 سال تقریباً مویی در قسمتهای لیزر شده مشاهده نکرده اند و همین می تواند درصد موفقیت بالایی برای این دستگاه به حساب بیاید.

هر چند افرادی که پوست روشن دارند نیز می توانند از دستگاه دایود استفاده کنند ولی افرادی که پوست تقریباً تیره ای دارند بهتر می توانند از آن نتیجه بگیرند.

از دیگر تفاوتهای این دستگاه که در واقع مزیت آن به حساب می آید این است که این دستگاه توانسته است روی پوستهای مختلف جواب دهد. به همین دلیل اثر بخشی آن به احتمال زیاد بیشتر از سایر مدلهاست.

نکته مهم دیگر این است که هر چقدر طول موج یک دستگاه لیزر بیشتر باشد خطر کمتری برای پوست دارد و در مدت زمان کوتاهی می تواند اثربخشی بالایی داشته باشد.

از این منظر نیز دستگاه دایود یک دستگاه مناسب و سودمند به حساب می آید. از میان برندهای مختلف این نوع لیزر می توان به دستگاه لیزر دیود وکتور اشاره کرد که کیفیت بالاتری نسبت به سایر برندها دارد.

یکی از جدید ترین دستگاه های لیزرهای موجود در بازار این لیزر می باشد. این لیزر مانند لیزر الکساندریت است که عمق بالایی در نفوذ در فولیکول دارد که باعث می شود پوست در مقابل اشعه ایمن باشد

می توان گفت این روش بی خطر بوده و از این لیزر برای پوست هایی که تیره رنگ هستند مناسب می باشد ولی از آن برای پوست هایی که نوع ۶ را دارا می باشند توصیه نمی گردد.

طول موجی که این لیزر دارد در حدود ۸۰۰ نانومتر است. هر چه طول موج بیشتر باشد این امکان فراهم می آید که عمیق تر به پوست نفوذ کرده تا به ملانینی که در اپیدرم است آسیب نرساند در واقع فقط مورد هدف فولیکول مو است. هر چه طول موج بیشتر باشد از آسیب پیشگیری می کند.

این لیزر برای موهایی که ضخیم هستند و تیره مناسب می باشد. همینطور قسمت بیکینی مورد استفاده قرار می گیرد.

این لیزر را می توان برای نوع پوست های یک تا پنج مورد استفاده قرار داد. و تاثیرات بسیار عالی را به جا گذاشته است.

بیشتر برای تیپ های پوستی روشن تا متوسط مد نظر قرار گرفته است. ولی براساس نتایجی که حاصل شده است تا ۷۰ درصد بعد از ۱۸ ماه موها کاهش می یابند.

مزایای دستگاه لیزر دایود

هر چه طول موج بیشتر باشد امکان اینکه در پوست نفوذ داشته باشد هم افزایش می یابد.

بخش های بزرگی از بدن را می تواند درمان کند.

مناسب برای پوست های تیره

معایب دستگاه لیزر دایود

باعث ایجاد کهیر می شود

ایجاد سوختگی و رنگ پوست عوض شود

سه) بهترین دستگاه لیزر موهای زائد ان دی یاگ ND- YAG

یکی از جدیدترین دستگاه های لیزری که وارد بازار شده است دستگاه ان دی یاگ(Nd-YAG) است. می توان گفت این فناوری به تازگی وارد بازار شده و نسبت به دو دستگاه قبلی از نظر فناوی جدیدتر است.

به همین دلیل برخی از افراد این دستگاه را انتخاب می کنند زیرا معتقد هستند فناوری آن بسیار جدیدتر و بالاتر است پس می تواند مناسب تر از دو نمونه قبلی باشد.

از نظر طول موج ، این دستگاه 1064 است که نشان می دهد طول موج آن از قبلی ها بالاتر است. به همین دلیل قدرت نفوذ آن در پوست بیشتر است و آسیبهای پوستی آن نیز کمتر است. یکی دیگر از مزیتهای این دستگاه این است که برای هر نوع پوستی مناسب است و تجربه نشان داده است در کاهش میزان موها نیز بسیار موثر بوده است.

همچنین می توان میزان طول موج آن را تنظیم کرد و به همین دلیل است که انواع پوستها می توانند از این دستگاه استفاده کنند. با وجود این اثر بخشی کامل این دستگاه ثابت نشده است و تحقیقات نشان داده است که تمامی انواع پوستها ممکن است امکان سوختگی آنها در این دستگاه وجود دارد.

به طور کلی می توان گفت دو دستگاه دایود و ان دی یاگ هنوز در حال تحقیقات هستند و اثر بخشی آنها مانند دستگاه الکساندرت ثابت نشده است.

در این نوع دستگاه طول موج به مادون قرمز بسیار نزدیک است و به صورت عمیق به پوست نفوذ می کند و طبق نتایج به دست آمده یکی از معایب آن این است که برای پوست های نازک تاثیر کمی دارد و درد ناشی از آن بیشتر از دیگر لیزر ها است.

این دستگاه برای کسانی مناسب است که پوست تیره و برنزه دارند. این دستگاه برای پوست هایی که تیپ یک تا شش هستند می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به دلیل عمق زیادی که نسبت به دیگر لیزرها دارد می تواند در پوست های تیره هم استفاده شود. خطر زخم و سوختگی در انواع تیپ های پوستی موجود است.

مزایای لیزر YAG

در تمامی رنگ پوست ها قابلیت استفاده شدن دارد.

تاخیر در رشد دوباره موها در این لیزر بسیار بالاتر از دیگر  لیزر هاست.

برای نواحی که بزرگ هستند می توان از این لیزر استفاده کرد.

امروزه پیشرفته ترین لیزر نسبت به دیگر مدل های لیزر است.

معایب لیزر YAG

تاثیر اندک بر روی موهای که روشن و نازک

احتمال اینکه درد داشته باشد را داراست.

چهار ) بهترین دستگاه لیزر موهای زائد روبی

یکی از قدیمی ترین دستگاه های لیزر را می توانیم این دستگاه نام ببریم و دارای طول موجی حدود 194 نانومتر است. در واقع این دستگاه جذب زیادی از نور توسط ملانین را داراست.

از این دستگاه می توان برای موهایی که نازک هستند استفاده کرد. درد در این لیزر کم تر است.

مزایای لیزر روبی را می توانیم موارد زیر بگوییم:

کم کردن موهای زائد

درد در هنگام بهره گیری از این لیزر بسیار کمتر از دیگر دستگاه ها است.

موهایی که پس از لیزر دوباره رشد می کنند نازک تر و کمتر می شوند.

معایب لیزر روبی را می توانیم موارد زیر بگوییم:

برای پوست هایی که برنزه و تیره هستند مناسب نمی باشد.

درمان قسمت هایی از بدن که کوچک هستند.

جدید نبودن این دستگاه نسبت به دستگاه های امروزی

تغییر رنگ در پوست و سرخ شدن

پنج ) بهترین دستگاه لیزر موهای زائد آی پی ال

لیزرها از یک پرتویی که تک رنگ هستند در طول یک موج مورد استفاده قرار می گیرند. اما در این لیزر از پرتوی که چند رنگ و غیر متمرکز هستند و به صورت گسترده برای قرارگیری روی پوست و ملانین مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع این دستگاه قادر است که سطح بیشتری را با سرعت زیادتری مورد هدف قرار دهد.

می توان گفت در این روش یکی از روش های بی خطری است که در بازار قرار دارد ولی تاثیر آن بر روی پوست های تیره مناسب نیست و برای افرادی که دارای پوستی روشن هستند مناسب تر است

براساس نتایجی که حاصل شده است در پوست های از نوع دو به بیشتر تاثیر کمی دارد و همینطور برای لک های پوستی صورت و آکنه مناسب است. عوارض کمی دارد و تورم آن به سرعت رفع می شود. تفاوتی که با دیگر دستگاه ها دارد این است که ارزان تر بوده و درد کمتری هم دارد.

مزایای دستگاه IPL

بخش زیادی را می توان با این روش درمان کرد.

ارزانتر از دیگر روش ها است.

درد در این روش کمتر است.

معایب دستگاه IPL

برای پوست های روشن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

این روش ضعیف تر و دارای اثر بخشی کمی است

این فناوری قدیمی است.

مکانیزم کار لیزر موهای زائد

اینکه چگونه می توانیم موهای زائد را از بین ببریم خود یک سوالی است که امروزه بسیاری از افراد درگیر آن شده اند. می توان گفت لیزر موهای زائد، راه حل بسیار خوبی برای از بین بردن موها می باشد.

امروزه استفاده از لیزر بسیار تقاضا پیدا کرده است و مردم به جای استفاده از تیغ، اپلاسیون و موم، برای خلاص شدن از آن دنبال راه حل بهتری یعنی لیزر هستند. همینطور که علاوه بر از بین بردن موهای زائد در درمان جوش های زیر پوستی هم مناسب است.

در ابتدای این مقاله به انواع روش های حذف موهای زائد می پردازیم و می گوییم که وظیفه دستگاه لیزر چیست و چه کسایی مناسب استفاده از لیزر نیستند. سوالی که بیشتر افراد درباره آن می پرسند این است که آیا رنگ پوست در لیزر می تواند تاثیر گذار باشد یا خیر. پس تا انتها با ما باشید تا پاسخ سوالاتی که مطرح شد را بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

انواع روش های حذف موهای زائد

وظیفه اصلی دستگاه لیزر چیست؟

چه کسایی مناسب استفاده از لیزر نیستند؟

فواید لیزر موهای زائد در چیست؟

آیا این درست است که رنگ پوست در لیزر می تواند تاثیر گذار باشد؟

هزینه لیزر به چه عواملی بستگی دارد؟

نکاتی درباره لیزر و نکات پس از آن

آیا با استفاده از لیزر دردی احساس می شود؟

انواع روش های حذف موهای زائد

روش اول:

نوع موقتی

می توان برای موهای زائد از نوع موقتی استفاده کرد به این روش که از ژیلت استفاده می کنند در واقع اصلاح با ژیلت رشد موها را زیادتر می کند.

همچنان می توان از کرم های موبر موجود در بازار استفاده کرد این کرم های بد بو هستند و در کاهش رشد موها تاثیر آنچنانی ندارند. روش دیگری که می توان نام برد اپلاسیون است که در این روش به صورت هفته ای رشد موها به تاخیر می افتد.

نوع دائمی

در روش دوم برای کاهش رشد موها می توان از لیزر استفاده کرد. در این روش که به صورت دائمی تقریبا در حدود ۹۰ درصد از موها از بین می روند. با ما همراه باشید تا بیشتر در خصوص لیزر توضیحاتی را بدهیم.

وظیفه اصلی دستگاه لیزر چیست؟

لیزر یک پرتوی است نوری که در واقع می توان گفت اساس کار لیزر به این صورت است که بر روی ریشه های مو که در واقع ملانین هستند تاثیر می گذارد و در آخر باعث از بین بردن موها می شود. هر چه پوست شما تیره تر و موهای شما ضخیم تر باشد نتیجه رضایت بخش تر خواهد شد.

برای از بین رفتن موهای زائد بهتر است در چند جلسه این کار انجام گیرد که برای هر فرد متفاوت است. به عواملی بستگی دارد مانند: رنگ پوست ، جنس موها ،  استفاده از داروها و … . ولی به طور کلی ۸ الی ۱۰ جلسه نیاز دارد تا موها از بین بروند.

اجرای کار لیزر باید تحت نظر دکتری باشد که دارای پروانه و مجوز است تا اگر مشکلی پیش آمد بتوان پیگیری های لازم را انجام داد. همینطور لیزر می تواند جایگزین آسان و سریع و بسیار موثر به جای اپلاسیون باشد.

لیزر می تواند رگ های روی صورت که به صورت عنکبوتی هستند را درمان کند. همچنین در درمان انعقاد و عروق خونی مناسب است.

چه کسایی مناسب استفاده از لیزر نیستند؟

وجود مشکلات هرمونی

استفاده از داروهای مخصوص

برخی از بیماری ها مانند تبخال زدن و لوپوس

افرادی که دارای آکنه و مشکلاتی برای پوست خود هستند.

افراد باردار

افرادی که جوش میزنند از نوع چرکی

افرادی که به صورت مداوم از سولاریوم استفاده می کنند

افرادی که دارای تتو یا خالکوبی در محلی که می خواهند لیزر انجام دهند

کسایی که در محل مورد نظر از یک لیزر متفاوتی استفاده کرده باشند.

فواید لیزر موهای زائد در چیست؟

درد ندارد

دارای اثر بخشی بالایی است

از بین بردن مو ها توسط لیزر بسیار کارآمد خواهد بود.به وجود آمدن زخم بسیار اندک اتفاق می افتد.بسته به قسمتی که تحت لیزر قرار می گیرد می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت متغیر باشد.

استفاده از لیزر می تواند در حدود ۷۰ الی ۹۰ درصد تاثیر گذار باشد و برای همیشه باعث از بین رفتن موهای زائد شود.

لیزر می تواند در هر نقطه ای از بدن قرار گیرد. در مردان لیزر در ناحیه زیر بغل ،  موهای پشت گردن و کمر بیشتر انجام می گیرد.

آیا این درست است که رنگ پوست در لیزر می تواند تاثیر گذار باشد؟

برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید به انواع دسته بندی پوستی بپردازیم.

ما به طور کلی شش نوع رنگ پوست داریم:

پوست هایی که رنگ آنها روشن در واقع سفید است و تا حدودی دارای کک و مک هستند.

پوست هایی که سفید هستند و در مقابل آفتاب می سوزند و به مقدار بسیار کمی احتمال برنزه شدن دارند.

پوست هایی که قهوه ای رنگ و گندمی هستند

پوست هایی که سبزه هستند

پوست هایی که قهوه ای تیره هستند

پوست های که کاملا تیره رنگ اند.

رنگ و نوع پوست در هر فردی متفاوت است و با توجه به آن نتیجه و طول درمان های متفاوتی از لیزر می توانید دریافت کنید. در شکل زیر نوع های مختلف پوستی با شماره نشان داده شده است.

هزینه لیزر به چه عواملی بستگی دارد؟

قسمتی که می خواهیم لیزر انجام گیرد

میزان مو از نظر حجم به همین دلیل هزینه لیزر در آقایان بیشتر از خانم ها است.

تعداد جلساتی که باید لیزر انجام گیرد.

دستگاه های مورد نیاز برای انجام لیزر

نکاتی درباره لیزر و نکات پس از آن

قبل از انجام لیزر محل مورد نظر را شیو کنید

برای از بین بردن درد می توان  از ژلی که داده می شود بهره برد .

از عینک مخصوصی که داده می شود استفاده شود.

تا سه روز بعد از انجام لیزر از رفتن به سونا و استخر خودداری شود.

حداقل تا یک هفته بعد از لیزر در مقابل آفتاب قرار نگیرید.

حتما باید قبل از انجام لیزر، تست محل مورد نظر را انجام دهید و بعد از آن اقدام به لیزر کنید تا مشکلی پیش نیاید.

بعد از انجام لیزر قرمزی ناشی از لیزر از بین می رود یا حتی می توان از پماد هایی مانند تتراسایکلین یا اکسید زینک استفاده کنید یا با استفاده از کرم های دارای SPF  بالا می توان بهره گرفت.

آیا با استفاده از لیزر دردی احساس می شود؟

دستگاه هایی که برای انجام لیزر انجام می گیرند از انرژی بالای گرمایی برخوردار هستند پس این کاملا طبیعی است که در حین انجام لیزر مقداری درد و سوزش در ناحیه حس شود. پس می توان گفت این درد کاملا طبیعی است.